http://www.ictnews.ir/
http://ictnews.ir
آرشیوی
بررسی بازی Diablo III: Reaper of Souls
بررسی بازی Diablo III: Reaper of Souls

یا می‌توان تصور کرد بلیزارد یک بازی متوسط يا بد بسازد؟ شرکت بلیزارد اسطوره‌ای است که نقد کردن آثار آن به شهامت نياز دارد.

این شرکت چنان در ساخت عناوین خود وسواس به خرج می‌دهد که تا روز انتشار هرگز نمی‌توان به تاریخ عرضه اعلام‌شده بازی اطمینان کرد. یک ضعف کوچک می‌تواند انتشار بازی را تا مدت‌ها به تاخیر بیندازد؛ چراکه غول بی‌رقیب دنیای بازی‌های ویدیویی همیشه خواهان کمال و نهایت کیفیت بوده است. بلیزارد در پاسخ به این سوال که «بازی شما کی منتشر می‌شود؟» همیشه این جمله معروف را مي‌گويد: «زمانی که تکمیل شود». این جمله در عین سادگی حرف‌های زیادی در خود نهفته است. سری بازی‌های وارکرافت، استارکرافت و غولی به نام دنیای وارکرافت که دیگر عناوین مشابه حتی شهامت نزدیک شدن به آنها را ندارند به بهترین شکل بر این ادعا صحه می‌گذارند. حالا فرض کنید بلیزارد بخواهد برای یکی از شاهکارهای خود یعنی شیطان3 یک دنباله بسازد. به نظر شما به غیر از خلق یک جواهر درخشنده چیز دیگری باید انتظار داشت. دروگر ارواح هم از این قضیه مستثنا نیست و شک نکنید که روح شما را درو کرده و تا ابد نزد خود نگه می‌دارد. این بازی به اندازه‌ای گسترده و پویا است که نمی‌توان پایانی برای آن تصور کرد و تا روزی که روح از بدنتان جدا شود، گرفتارش خواهید شد. پس اگر می‌خواهید همچنان به زندگی خود ادامه دهید، بهتر است فاصله ایمنی را با میدان مغناطیسی بسیار قدرتمند دروگر روح حفظ کنید.
با شکست دیابلو در پایان نسخه سوم و اسیر شدن آن در سنگ‌روح سیاه (Black Soulstone) این بار نوبت به فرشته مر، يعني مالتایل (Malthael) رسیده تا ماجرایی دیگر ایجاد کند. مالتایل سنگ‌روح سیاه که روح هفت شیطان در آن محبوس شده را از چنگ تایرال (Tyrael) درآورده تا از قدرت آن به نفع خود استفاده کند. به این ترتیب یک‌بار دیگر پای قهرمان داستان که در دیابلو اصطلاحا نفلم (Nephalem) نامیده می‌شود، به داستان باز خواهد شد. در یکی از زیباترین دیالوگ‌های کات‌سین ابتدایی، مالتایل به تایرال می‌گوید: «مرگ هرگز متوقف نخواهد شد». باید دید آیا شما و نفلم می‌توانید بر فرشته مرگ چیره شوید یا خیر. همان‌طور که می‌بینید این توضیح كوتاه از داستان غنی بازی، به‌راحتی می‌تواند روح و جسم شما را به هیجان بیاورد. حالا فرض کنید کل داستان را با هنر بی‌نظیر بلیزارد در روایت داستان و البته کات‌سین‌های منحصربه‌فرد این شرکت تجربه كنيد. مطمئن باشيد كه هيجان زيادي را تجربه مي‌كنيد.
بازی چیزی بیش از یک محتوی‌اضافه است و حتی به جرات می‌توان گفت از نسخه اصلی نیز بهتر و گسترده‌تر است. تنها این داستان نیست که تغيير كرده، بلکه نیروهای دشمن، محیط‌ها، غول‌ها و چند بخش دیگر تغییر کرده‌اند. گیم‌پلی اصلی حدود پنج ساعت طول می‌کشد، اما پس از آن و به لطف مد ماجراجویی (Adventure Mode) تازه قسمت اصلی و پایان نا‌پذیر آغاز می‌شود. کل نقشه دیابلو3 و دروگر ارواح باز شده و مملو از ماموریت‌های متنوع می‌شود. این ماموریت‌ها اصطلاحا سخاوت (Bounty) نامیده می‌شوند و تمام کردن آنها در کنار به دست آوردن جوایز و تجهیزات باارزش، به باز کردن یکی دیگر از ابتکارات بلیزارد یعنی نفلم ریفت (Nephalem Rift)‌ منجر می‌شود که به نوبه خود می‌تواند شما را گريبان‌گير کند. برای باز کردن این بخش باید کلید نفلم را به دست آورید و هر کلید از پنج قسمت تشکیل می‌شود که هرکدام از قسمت‌ها ممکن است در یکی از ماموریت‌های سخاوت به دست آیند. همان‌طور که می‌بینید، تمام بخش‌های گیم‌پلی به شکل اعجاب‌انگیزی به هم متصل هستند و به پایان رساندن یک ماموریت، شروع ماموریتی بزرگ‌تر و مهم‌تر را به همراه دارد. با بازشدن نفلم‌ریفت مشخص نیست چه چیزی در انتظار شما است و ماموریت پیش‌رو به شکل کاملا تصادفی شکل می‌گیرد و همین موضوع تازگی این بخش از گیم‌پلی را حفظ می‌کند.
حداکثر درجه ممکن برای کاراکترها به 70 افزایش پیدا کرده و اگر با تلاش فراوان بتوانید به این درجه دست پیدا کنید، چیزی به اسم درجه معیار (Paragon) وجود دارد که انتهایی نخواهد داشت و با به‌دست آوردن هر درجه، می‌توان از آن در پیشرفت یکی از چهار دسته قابلیت کاراکتر خود از قبیل قابلیت دفاعی یا حمله استفاده کرد. از تغییرات مهم بازی، سیستم جدید تعیین درجه سختی است که بلیزارد تاکید زیادی بر آن داشته است. در این سیستم، نیروهای دشمن بدون توجه به درجه سختی، همزمان با افزایش قدرت کاراکتر پیشرفت کرده و درجه سختی انتخاب‌شده تنها تعیین می‌کند که این نیروها چه اندازه از قهرمان بازی قوی‌تر باشند. به این ترتیب هرگز فاصله زیادی میان کاراکتر شما و دشمنان ایجاد نمی‌شود و همواره تعادل گیم‌پلی به قوت خود حفظ خواهد شد. براي جبران کمبود بخش حراجی (Auction House)، بلیزارد تدابیری در نظرگرفته که به کمک آن در دروگر ارواح، امكان به دست‌آوردن آیتم‌های افسانه‌ای به‌شدت افزایش پیدا کرده است؛ در نتیجه ‌می‌توان بارها و بارها یک منطقه را از شر نیروهای شیطانی پاک کرد و یک‌بار دیگر و برای به دست آوردن آیتم‌های قوی‌تر به آن محل بازگشت. در کنار توسعه امکانات آهنگری یا جواهرسازی، این بار کاراکتری به نام مریام (Myriam) به داستان دیابلو پای گذاشته تا اسلحه محبوب‌تان را به هر شکلی که می‌خواهید درآورد. به عنوان نمونه، عاشق استفاده از شمشیر هستید اما تبری قوی‌تر با مشخصات بالاتر به دست آورده‌اید. حالا با استفاده از قابلیت مریام می‌توانید شکل ظاهری تبر را به شمشیر مدنظر خود تغییر دهید و به لطف این امکان، لذت بیشتری از نبردها ببرید.
در مورد هرکدام از بخش‌های تازه اضافه‌شده به دروگر ارواح‌ می‌توان ساعت‌ها صحبت کرد و در آخر حق مطلب هم ادا نشود. بخش‌های توضیح داده شده تنها قسمتی از امکانات پایان‌ناپذیر بازی هستند؛ ضمن اینکه فراموش نکنید بلیزارد هرچند وقت یک‌بار عناوین خود را به‌روزرسانی می‌کند و ضمن برطرف کردن عیوب احتمالی، بخش‌های جدید به گیم‌پلی می‌افزاید. دروگر ارواح، دیابلو3 را به اثری تبدیل کرد که با کمک گستردگی پایان‌ناپذیر آن می‌توان حتی 10 سال دیگر برای انتشار دیابلوی بعدی منتظر ماند و از این انتظار لذت برد.


مطالب مرتبط
نظرات کاربران

ارسال نظر در مورد این مطلب:
نام شما : *
آدرس ایمیل : *
متن نظر : *
کد امنیتی :
Refresh Code

لطفا عبارت درج شده در تصویر بالا را در کادر زیر بنویسید

*
 


کليه حقوق اين سایت متعلق به ICTNEWS است.
انتشار مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت مجاز است.
تماس با ما: 88946450  فرم تماس با ما
این پرتال قدرت گرفته از :
سیستم مدیریت پرتال و خبرگزاری دیاسافت
ارتباط با ما : 1000030200